Szaszłyki z kurczaka w sosie satay

Kiedy na dworze upał (wczoraj 37 stopni), gotowanie z przyjemności zmienia się w mękę. Dzisiaj pogoda była dla nas mniej okrutna, więc udało mi się przyrządzić pyszny domowy posiłek. W chwilach letniego rozleniwienia idealne są ekspresowe przepisy. Sięgnęłam więc po 30 minut w kuchni, a ponieważ zrobiłam tylko szaszłyki z proponowanego przez Jamiego wielodaniowego posiłku, przygotowania zajęły mi chyba nawet mniej niż pół godziny. Ja robiłam szaszłyki w piekarniku, ale doskonale nadają się również na grilla.

kurczak-z-sosem-satay

Składniki (4 porcje)

  • 4 filety z kurczaka
  • 1/2 pęczka kolendry
  • Papryczka chilli
  • 1/2 ząbka czosnku
  • 3 czubate łyżki masła arachidowego
  • Łyżeczka sosu sojowego
  • Kawałek świeżego imbiru (2 cm)
  • Limonka

Przygotowanie

  1. Nastaw piekarnik na 200 stopni.
  2. Do malaksera wrzuć kolendrę (z łodyżkami), chilli (bez szypułki), obrany czosnek, obrany imbir, masło arachidowe i sos sojowy.
  3. Dodaj skórkę otartą z limonki i wyciśnięty z niej sok. Zmiksuj na gładką masę – jeśli jest zbyt gęsta, dolej trochę wody.
  4. Kurczaka pokrój na kawałki, nabij na patyczki do szaszłyków, pędzelkiem posmaruj je ze wszystkich stron sosem sataj. Możesz też ułatwić sobie życie i wrzucić kawałki kurczaka do miski z sosem, wytaplać je w nim i na koniec ponabijać na patyczki.
  5. Skrop szaszłyki oliwą, ułóż na blaszce i piecz około 16-20 minut.

Gotowe!

Doskonale smakują z ryżem lub frytkami i świeżą sałatą.

Wspaniałe szaszłyki wieprzowe

Kurczak z woka

Kurczak w musztardzie

Jeden komentarz Dodaj własny

  1. ladylaurabloq pisze:

    Pysznie wygladaja te szaszlyki,milego dnia.

Dodaj komentarz